تهران به‌دنبال چاه‌های اضطراری؛

 ۷۰ نقطه جدید برای تقویت آب شرب شناسایی شد

پویش اقتصاد: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد که برای مقابله با کمبود آب و تأمین پایدارتر آب شرب پایتخت، ۷۰ نقطه در سطح شهر برای حفر چاه‌های جدید شناسایی شده است.

به گفته او، تنها مصارفی که امکان دریافت مجوز حفر چاه دارند، مصارف شرب و تعداد بسیار محدودی از واحدهای صنعتی ضروری هستند.

راما حبیبی با اشاره به اینکه ممنوعیت حفر چاه در دشت تهران از سال ۱۳۴۷ برقرار است، توضیح داد: «به‌طور کلی سیاست ما این نیست که چاه جدید ایجاد کنیم، مگر در موارد اضطراری که مستقیماً به سلامت و نیازهای اساسی مردم مربوط باشد.» او تأکید کرد که حتی این تعداد اندک نیز در مقایسه با حجم چاه‌های موجود بسیار ناچیز بوده و کمتر از پنج درصد را شامل می‌شود.

 

او افزود که در حال حاضر اولویت اصلی، تقویت منابع تأمین آب شرب است، زیرا برخی از چاه‌های موجود دیگر توان افزایش برداشت را ندارند. حبیبی گفت اگر بارندگی‌ها نتوانند مخازن و منابع سطحی تهران را تقویت کنند، ناچار به استفاده از منابع جایگزین خواهیم بود و بررسی این گزینه‌ها به‌طور مداوم در جلسات تخصصی ادامه دارد.

 

معاون شرکت آب منطقه‌ای همچنین یادآور شد که از سال ۱۳۹۴ تاکنون حدود ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز یا کم‌بازده در تهران مسدود شده تا فشار بر منابع آب زیرزمینی کاهش یابد. او در بخش دیگری از سخنانش گفت که سهم آب زیرزمینی در تأمین آب شرب تهران طی سال‌های اخیر افزایش یافته است؛ درحالی‌که پیش‌تر تنها یک‌سوم آب مصرفی پایتخت از زیرزمین برداشت می‌شد، اکنون به دلیل خشکسالی‌های متوالی این رقم به حدود ۴۵ درصد رسیده است.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.