
اردکانی با اشاره به خشکسالی شدید سال آبی جاری گفت که استان تهران طی ۶۰ سال اخیر بدترین شرایط خشکسالی را تجربه میکند و بارشها تا کنون بسیار کمتر از حد معمول بودهاند؛ به طوری که در مهر و آبان هیچ بارندگی قابل توجهی نداشتیم و تا امروز حدود ۹۷ درصد کمتر از میانگین بارش فصل دریافت شده است.
او افزود: با توجه به منابع محدود آب، فشار آب شبکه در تهران تعدیل شده است تا مصرف کاهش یابد و از قطعی گسترده آب جلوگیری شود. با این اقدام، میزان آب توزیع شده نسبت به سال گذشته ۹۷ میلیون مترمکعب کمتر شده است که این صرفهجویی باعث پایداری آبرسانی تا ۳ ماه آینده شده است.
اردکانی همچنین درباره ظرفیت جمعیتی تهران اظهار کرد: تهران با جمعیتی بیش از ۱۲ میلیون نفر، حدود دو برابر ظرفیت طبیعی زیستبوم خود جمعیت دارد و این وضعیت مدیریت منابع آب را بسیار دشوار کرده است.
او افزود سامانه دوم انتقال آب سد طالقان تاکنون ۲۷ میلیون مترمکعب آب اضافی به تهران رسانده و با همکاری مردم و اقدامات مدیریتی، حدود ۹۷ میلیون مترمکعب کاهش مصرف آب در استان حاصل شده است.
در ادامه، مدیرعامل آبفای تهران یادآور شد که مردم میتوانند با تماس با سامانه ۱۲۲، لوازم کاهش مصرف آب را در منازل خود به صورت اقساطی نصب کنند که این لوازم میتوانند مصرف آب خانگی را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.
او همچنین از بازسازی مستمر شبکههای توزیع و خطوط انتقال خبر داد و گفت سالانه حداقل ۵۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه توزیع بازسازی میشود و نشتیابی سالانه در حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه انجام میگیرد.
اردکانی در پایان تأکید کرد که ادارات دولتی موظف به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب هستند و تا کنون ۸۰ درصد از آنها این هدفگذاری را رعایت کردهاند، در حالی که ۲۰ درصد باقیمانده با قطع آب مواجه شدهاند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰